![]() |
|
|
![]() |
![]() |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
![]() Ook Jan Aerts, de initiatiefnemer van een petitie rond de verkeersoverlast, was blij verrast. De petitie tegen het E40- lawaai had dan wel 2000 handtekeningen opgeleverd, en Marianne Thyssen was ze persoonlijk gaan afgeven aan partijgenoot en Vlaams minister van Openbare Werken Kris Peeters, toch werden in eerste instantie alle nieuwe vragen voor investeringen hierin afgewezen. Een onverwachte wending dus. Maar nu men toch bezig is, waarom dan niet meteen deze strook fluisterasfalt doortrekken tot in Bierbeek? Als men de plannen uitvoert zoals voorzien, blijft er nog een strook van zowat 1 km onbehandeld beton over. Want 1 km verder heeft men vroeger al de langsgroeven weggeslepen en heeft men sinds de komst van de HST nog een hoge geluidswal extra. Het laat zich dus raden dat het rolgeluid van die kleine geribbelde strook zich nog langs alle kanten zal verspreiden, en dus de inspanningen en investeringen deels tenietdoen. Dat laatste deel zou weliswaar later aan de beurt komen samen, maar wanneer? Wordt het wachten tot ook in Haasode een wakkere burger, eentje die wakker ligt van het lawaai, een actie begint? Onze zegsman vond dat geen goed idee, want als men er al in zou slagen die laatste strook erbij te nemen, dan brengt dat misschien de timing voor de hele strook in gevaar… Tja, een moeilijke keuze. |
![]() |