| 
            
            Verkeer | 
            1. SP.A | 
            5. Groen! | 
            7. CD&V | 
            Fusiebelangen | 
          
            | 
            Aanleg van 
            rotonde aan kruispunt Bogaardenstraat en Dorpsstraat Oud Heverlee | Ja, 
            als dit de technisch beste 
            oplossing is voor een veilige doortocht van voetganger en fietsers
 | Neen, 
            op die plek hoort een verkeersluw dorpsplein te komen met veel 
            aandacht voor de zwakke weggebruikers.
 | 
            Niet noodzakelijk dat, 
            wel verkeersveiligheid meenemen bij 
            dorpskernvernieuwing Oud-Heverlee | 
            Ja, 
            in kader van dorpskernvernieuwing van Oud-Heverlee. | 
          
            | 
            Alle nuttige 
            voetwegen op de Atlas der Voetwegen vrijmaken tegen 2008 en 
            onderhouden | Neen, 
            dit staat niet in ons programma maar we willen wel een netwerk van 
            veilige wandelwegen
 | Ja, 
            buurtwegen kunnen een belangrijke bijdrage leveren om kleine 
            verplaatsingen te voet of per fiets te doen. 
 | 
            Daar zijn we goed aan bezig 
            en werken wij aan verder | 
            Ja, 
            in de mate dat zij 
            nuttig zijn | 
          
            | 
            Bij winterweer 
            sneeuwvrij maken van fietspaden met zelfde prioriteit als autowegen | Neen, 
            dit staat niet in ons programma. Dit behoort tot onderhoud en 
            veilige fietspaden | Ja, 
            zeker de wegen met doorgaand verkeer. Sneeuw-ruimers mogen de sneeuw 
            niet op het fietspad werpen
 | 
            Ja, maar 
            'met dezelfde prioriteit' is er 
            eigenlijk te veel aan | 
            Ja, 
             rekening houdend met de technische mogelijkheden. | 
          
            | 
            Een fietspad van 
            Sint Joris Weert tot Oud Heverlee in aparte bedding, zonodig 
            versmallen Leuvense Baan
 | Neen, 
            dit staat niet uitdrukkelijk in ons programma al willen we veilige 
            fietswegen naar de scholen | Ja, 
            fietsverkeer moet veilig langs Leuvensestr kunnen zonodig door 
            plaatselijk versmallen van rijweg | 
            Wij ijveren nog steeds voor een 
            fietspad langs de spoorwegbedding | 
            Ja, 
            ligt momenteel ter studie. 
            Voorontwerp is klaar | 
          
            | 
            Afsluiten van de 
            Weertse dreef voor autoverkeer zoals gevraagd door  houtvesterij en 
            voor tegengaan sluipverkeer
 | Volgens 
            struktuurplan en mobiliteitsplan. | Ja, 
            auto’s uit het bos houden, maar tegelijker-tijd moet sluipverkeer 
            langs de M.Noëstraat ontmoedigd worden | 
            Zolang de M. Noëstraat en de 
            OLV-straat niet afgewerkt zijn is dit voorbarig | 
            Neen, 
            toegang voor zware ongevallen. Ons 
            voorstel is alternatieve route rondom militair domein tot 
            Naamsesteenweg  | 
          
            | 
            Een ringweg 
            aanleggen rond Sint Joris Weert zoals in voorontwerp structuurplan
 | Neen, 
            dit staat niet in ons programma. | Neen, 
            er zijn betere alternatieven voor een verkeersluw centrum van 
            Sint-Joris-Weert | 
            Financieel en ecologisch niet 
            direct realiseerbaar 
              | 
            Niet 
            overtuigd van de noodzaak. Voor-en 
            nadelen dienen verder onderzocht |